ميمه اي ها

غربت عوالم خودش را دارد. از دلتنگي معمولي شروع مي شود تا  هجوم خاطراتي كه سراسر دل را پر مي كند. اكنون به اين درد گرفتاريم. هر ازچندگاهي به خود سرمي زنيم و از موضع عافيت، افكاري رنگارنگ را از خود بر جا مي گذاريم. شروع کردم این نوشتار را در پرشين بلاگ در تابستان سال 83 و ادامه آن در همین جا.
علی وطن خواه
گرامي باد ياد شهیدان احمد و محمودنیکونام، مصطفی و هوشنگ شبان، اصغر، محمود، رضا،حمید، علیرضا ایراندوست، بیکی حسن، بیکیان،محمدرضازمانی،خادم ،اصغریان ،رامین شهیدی، جعفری،خوبان، حسین،مهدی و محمدرضا اسماعیلی، کاشي پز، بیژن ظهرابی، معینیان، پهلوان،مسافری، متقی، توکل، اسد،رمضانزاده، ابرام، شهیدان هاشمی و هاشمیان،سراجی، محمودی ، واحدی ، نادیان، دستبرد، بیگلری و زاهدی
خبرگزاری بلومبرگ از مشارکت چینی ها در پروژه راه آهن سریع السیر ایران خبر داد.

به گزارش عصر ایران این خبرگزاری به نقل از دو مقام چینی آگاه که نخواسته اند نامشان فاش شود اعلام کرد که شورای دولتی چین  مشارکت 1 میلیارد دلاری این کشور در فاینانس  پروژه خط آهن سریع السیر ایران را تصویب کرده است.

هم اکنون زیر سازی پروژه قطار سریع السیر قم – اصفهان به اتمام رسیده است و قرار است چینی ها در فاینانس این پروژه مشارکت کنند. مشارکت چینی ها در پروژه راه آهن سریع السیر ایران در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا از چین خواسته اند تا همکاری های اقتصادی خود با ایران را محدود کند.
بر اساس طرح " حرم تا حرم " پروژه خط آهن سریع السیر مشهد - تهران- قم - اصفهان از طریق خط آهن سریع السیر با سرعت حرکت بیش از 300 کیلومتر در ساعت به هم متصل می شوند.

این پروژه تحولی بزرگ در زمینه زیر ساخت های ارتباطی کشور به حساب می آید و نخستین پروژه قطار سریع السیر در ایران است. کل هزینه اجرایی پروژه خط آهن قطار سریع السیر قم – اصفهان 20 هزار میلیارد تومان برآورد شده است که طرف چینی قرار است 1 میلیارد دلار از هزینه های آن را تامین کند.
اجرای این پروژه به صورت سهم 85 درصدی فاینانسور و 15 درصدی دولت اجرا می‌شود. در صورت راه اندازی این پروژه سرعت جابجایی مسافر از تهران به اصفهان به یک ساعت و نیم ساعت و با راه اندازی قطار سریع السیر تهران - مشهد این زمان به 3 ساعت تقلیل می یابد.

+  نوشته شده در  ۱۳۹۱/۱۱/۳۰ساعت   توسط علی وطن خواه   |