محصولات خبري :
1- خبر مکتوب بدون تصوير RO يا Read only فقط متن مکتوب خوانده مي شود مانند بيانيه نظامي
2-خبربه دلایلی از جمله زماني ، تصوير ندارد درنتیجه با تصویر آرشیوی (کپشن Caption) و یاانیمشین پخش می شود.
3- Live video يا L.V.O : تصویر رویداد با متن خوانده شده خبرنگار
۴- تصویرخام (راش): اولويت اين است که صدای محیط داشته باشيم
۵-ساندبایت SOUND BIET يا S.B: يعني گزينش از يک گزارش. به طور مثال از يک مصاحبه طولاني بيست ثانيه را که مهمتر است انتخاب مي کنيم.
نکته: بايد خبرنگار حتما S.B را درگزارش خود با صداي طبيعي يا NATURAL SOUND داشته باشد.
۶- NATURAL SOUND يا N.S: موضوع مهم در گزارش تلويزيوني NATURAL SOUND يا N.S است يعني صداي طبيعي که مخاطب را داخل رويداد مي برد. صداي طبيعي ، بودنش در راش ها ما را به سمت رويداد هدايت مي کند . مانند صداي اتومبيل هاي مسابقه ، آمبولانس و ... و اگر صدا از اخبار جدا شود تازگي موضوع از بين مي رود.
و مهمترین بحث اصلی یعنی گزارش خبري يا PAKAGE -( خبرنگار وظيفه اش تهيه گزارش خبري است).
فرمول یک گزارش به طور خلاصه = ( PAKAGE=N.S + S.B + NARATION+ PLATO )
در اصل یک گزارش خبری = تصویر و صدای طبیعی محیط (يعني گزارش با اصل تایید رویداد که متن خبرنگار(نریشن)روی آن قرار دارد، شروع می شود )+ مصاحبه + ادامه تصویرمربوط به رويداد با نریشن+ مصاحبه+ پلاتو(جمع بندی پایانی خبرنگاراز موضوع) + ساین اپ یا امضای خبرنگار که شامل معرفی وي است .
نُرم زماني يک گزارش هم يک دقيقه و سي ثانيه است. پکيج و فيلم سينمايي از نظر کار يکسانند اما از نظر زماني متفاوت ؛ يکي 90 ثانيه و ديگري 90 دقيقه است. لذا هر دو کار ، فراز و فرود دارد که در مدت پخش نشان داده مي شود.
توجه: گزارشي که دبيران خبر با استفاده از تصاوير دريافتي از مثلا رويترز يا AP با چند مصاحبه تهيه مي کنند و مطلبي را به صورت نريشن مي خوانند V.C مي گويند.